12 Şubat 2010 Cuma

BERBERLER CUMHURİYETİ

Yüreğini temize çekemezsin
Yüreğini diye sayıklıyordu adam
Berbere girerken.
Adamlar eski bir sayıklama gibi
Bir kabus gibi taşınırlar berbere
Saçları uzar bir makas sesi olur
Sakalı uzayınca ezan sesleri
Berberse adettendir müşteriyi görünce
Çıkarıp dolaptaki donmuş gülüşü
Yüzüne yerleştirir.


-Yüreğimi temize çek berber
Şöyle yanlardan da biraz kes
Faulleriyse kısalt
Çok uzun acılar çektik
Usulca berber


-Nasıl anlamadım?


-Fauller diyorum uzadı


-Uzamış ama yakışmış hani


-Acı yakışmaz mı insana berber


-Acıdı mı?

Makastandır hemen değişeyim


-Ha iyi hatırlattın
Bunlar eskidi değişelim
Yeni acılar çekelim
Usulca berber


-Olur değişelim geriye tarayalım
Ya da ortadan ayıralım
Şimdi böyle moda


-Tamam saçlarım dalgalı da
Sen Musa mısın berber?


-Yo camda da yazıyor zaten
Kuaför Fahri
Aslında ben de yazardım onu
Boşuna gavur ettik yirmi gaymeyi


-Densizlik etme her deniz yarılmaz
Din’dir beni berber

Dindir beni usulca


-Saçlarınız sert ama hiç dert etmeyin

Bu jöle varya
Bunu ecnebiye sürsen hemen secdeye
İcabında
Ha ha ha


-Sen ikimizin yerine de gül berber
Ama usulca
Usulca beni dünyaya uyduramadın gitti
Durma kes uymayan yerlerimi

-Öyleyse sakaldan başlayalım
Oğlum sakal suyu al

-Usulca olsun berber

-Oğlum su ılık olsun


Usuldür su uyar her çatlağa
Dünya yürür çırak seğirtir
Bir makas daha büyür saçlara doğru
Dünyaya bilenmeye vermiştiler onu da
Babası usta demişti
Eti senin kemiği benim
O gün çocuk bir makas aldı sesini kesti
Kimse görmedi
Bakışlarına yapıştırdı bir usturayı.


-Usta çok küfrettin sesin kirlendi
Keseyim mi dilini!

-Oğlum ne bıdılanıyorsun
Su nerde kaldı?

-Korkuyorum dokunursam su kaynar usta
İçimde bir yangın var
Dokunursam dünya murdar olur

-Lan sesin çıksın duymuyorum!

-Su hazır usta

-Sür öyleyse abinin sakalına
Bolca köpürt iyice yumuşasın

-Senin adın ne?

-Rıza abisi

-Razı değilim abi

-Yeni yeni öğreniyor işi
Kafası biraz kıt
Sürsene oğlum hadi!
Sıçratma köpüğü!

-Sür Rıza
Durma ürküt yüzümdeki anlamı
Ellerin niye bu kadar tedirgin rıza?
Kıllı adamlardan kıllanıyorsun belli
Belli usulsüz büyümüşsün usulca
Kimseler fark etmemiş
Ben beceremem Rıza beceremem
Sen aç ağzını bir makas gibi sessizliği kes
Kes Rıza susmayı böyle usulca!
Kessene Rıza!
Okula gittin mi?
Gittin mi Rıza?

-Hangisine abi?

-Hangisi olursa

-Bizim mahalledekine gittim
Beşe kadar

-Bu kadar yeter oğlum
Yumuşamıştır sakal
Çekil şimdi ayak altından

-Ayaklarının altında dünya var usta
Çekersem düşersin

-Çek oğlum şu kurutmanın fişini
Makineyi tak

-Çektim usta

-Ortalığı da süpür boş durma!

-Cinayetler tasarlıyorum usta
Boş durduğum yok
Cinnetler yokluyor durmadan beni
Kanın çok tatlı usta biraz tuz ye
(Ama hepsi usulca)

-Süpür Rıza benden arta kalanları da
Götür çöpe at hiç acımadan
Acıdır Rıza bizi bize benzetir
Sen de Rızayla böyle konuşmayı kes berber
Kes usulca

-Efendim?

-Kes dedim berber
Acelem var da biraz

-Tersten de alayım mı
Şöyle sinek kaydı?

-Sineği bu meseleye karıştırma berber
Bu Rızayla benim aramda

-Efendim? Alayım mı?

-Al berber sorma neyim varsa al
Dünyaya yanaştır beni
Beni Rızaya

-Hay maşallah! Filinta gibi oldunuz
Oğlum ense aynasını getir

-Ayna kalsın Rıza gözlerini getir
Ordan bakayım kendime
Ordan usulca

-Saatler olsun abi

-Bu bu ben miyim Rıza..!
...
Üstü kalsın berber
Kalanıyla da Rıza'nın bu bakışlarını kes
Ama usulca...



Mustafa ÇALIŞKAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder